Friday, November 14, 2014

Singkirkan Toksin di Dalam Tubuh Anda

Pernah tak anda rasa seperti cepat penat, sakit kepala, berjerawat, sembelit berat badan yang berlebihan, mulut berbau, masalah kulit atau haid yang tidak teratur???


Jika YA, ia menunjukkan tubuh anda mempunyai toksin yang berlebihan yee...





ok, Dari mana tubuh kita menyimpan toksin?? jangan rasa badan kita tiada toksin ye, sebab badan kita ni mmg mudah mengumpul toksin..antara kita sedar atau tidak..atau pon pura-pura tak ambil peduli..sebab toksin bukan berpunca dari makanan minuman sahaja ye tetapi toksin ada di mana-mana.antaranya di dalam udara, punca ubat-ubatan, merokok, minuman keras atau dari makanan yang tidak seimbang.


Bagaimana untuk menyingkirkan toksin???


Secara semulajadinya, penyingkiran toksin melalui proses pencernaan seperti pembuangan air kecil atau air besar. Namun, jika proses pencernaan tidak lancar, maka ia akan menyebabkan sisa toksin terperangkap di dalam tubuh.


Oleh itu, proses pembuangan toksin secara semulajadi amat penting untuk meneutralkan atau menghapus toksin. Proses ini berkait rapat dengan sistem pencernaan dan hati. Oleh itu, kedua-dua organ ini perlu diberi perhatian kerana ia merupakan organ yang terlibat dalam proses pengingkiran sisa toksin daripada tubuh.


Antara langkah pembuangan secara semulajadi adalah:-


- BERPUASA: Puasa dapat merehatkan tubuh terutamanya sistem perut daripada bekerja secara berlebihan. Secara tidak lansung dapat membantu proses DETOKSIFIKASI


- HATI: Sisa toksin yang tidak dapat disingkirkan akan berkumpul di dalam hati. Jadi hati perlulah dirangsang semula dengan mengurangkan pengambilan gula, garam, alkohol, kafien, makanan proses dan sebagainya.

 klik sini untuk info FUNGSI HATI dengan lebih lanjut


- SISTEM PENGHADAMAN: Makan makanan yang mempunyai serat yang tinggi.perti buah-buahan, serat tinggi seperti buah-buahan dan sayuran segar. dan munim air masak yang secukupnya ya!!


jadi, bagaimana pula untuk penyingkiran toksin secara semulajadi tanpa ubatan.. 

mudah sahaja..ITU LAH FUNGSI SUPPLEMENT..


ALFAFA...




Memang dikenali sebagai DETOKS. alfafa membantu menyingkirkan toksin di dalam tubuh di samping berupaya menyingkirkan lemak dan kolestrol.
jom kenali ALFAFA.. bagaimana ALFAFA bertindak sebagai DETOKS.


FUNGSI ALFAFA:-


1) Mencuci hati, darah dan usus
Alfafa merupakan supplemen yang beralkali yang mana boleh mngembalikan kenormalam badan yang berasid, menyingkirkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon dan  darah disamping mencantikkan kulit anda.


2) Melawan ALAHAN
Memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan. Alfafa juga merupakan rawatan bagi penyakit ASMA, LELAH & RESDUNG



3) Baik untuk usus dan perut
Alfafa membantu membaiki masalah saluran penghadaman seperti  kembung, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit


4) Menyingkirkan lemak dan kolestrol
ujian klinikal membuktikan pengambilan ALFAFA dalam jangka masa panjang dapat menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok atau darah tinggi. HANYA ALAFAFA mengandungi saponin, yang bertindak seperti span di mana sebagai serat yang berupaya menyerap kolestrol.


untuk info yang lebih lanjut..sila jangan segan silu

pm/whatsapp/ telegram 0122817012
Like FB: Mummyosh Natural Health & Beauty

Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment