Friday, November 7, 2014

Apakah beza UBAT dan SUPPLEMENT?


Salam mesra semua..


sebelum ni ramai yang cakap takut nak telan Shaklee..sebab takut nak telan ubat...tapi bila sakit or dah sakit, kita kene jugak telan ubat hospital tu..rasa nya semua dah tahu, telan ubat-ubatan ni tak bagus sebab boleh menjejaskan fungsi buah pinggang untuk jangka masa panjang.


So SHAKLEE NI BUKAN UBAT YE, TETAPI SUPPLEMENT. dan supplement ini sihat, selamat, dan tidak merbahaya. ini kerana Shaklee merupakan vitamin semulajadi iaitu bukan sintetik.


apakah dimaksudkan dengan ubat?

ubat adalah bahan kimia yang digunakan untuk rawatan, pencegahan dan diagnosis penyakit. ubat hanya mengurangkan simptom sakit tetapi tidak merawat punca nya. pengambilan ubat secara yang salah boleh menyebabkan kematian.


apakah pula dimaksudkan dengan Supplement?

supplement ni merupakan makanan tambahan yang bertujuan untuk melengkapkan nutrien seperti vitamin, mineral, serat, asid lemak atau asid amino. supplement juga membekalkan nutrisi yang dibekalkan oleh tubuh bagi membina sel, tisu, enzim dan tindakan biokimia tubuh. ianya selamat dan tidak merbahaya kepada tubuh kerana dapat mencegah dan merawat punca penyakit yang terutamanya yang disebabkan ketidakseimbangan nutrisi.
ok meh kita tengok apakah perbezaan ubat dan supplement ni.


UBAT

- Menghilangkan simptom penyakit
- Boleh diambil ketika sakit sahaja
- pengambilan ubat perlukan nasihat/preskripsi daripada doktor
- mengandungi dadah / bahan kimia supaya boleh bertindak dengan cepat



SUPPLEMENT

- Merawat punca penyakit
- boleh diambil bila-bila masa
- pengambilan nya tanpa preskripsi doktor
- tidak mengandungi dadah dan bahan kimia. sebaliknya terdiri daripada vitamin , mineral, asid amino dan sumber tumbuhan.


Jadi supplement apa di tangan anda. pilihan di tangan anda..
dan  mummy yakin & sangat berpuas hati dengan SUPPLEMENT SHAKLEE.









No comments:

Post a Comment